فروش سنگ آنتیک 09120680485

قیمت سنگ های آنتیک(تزئینی،قیچی و پازل),سنگ اسلب و صراحی ,سنگ های ساختمانی نما

فروش سنگ آنتیک 09120680485

قیمت سنگ های آنتیک(تزئینی،قیچی و پازل),سنگ اسلب و صراحی ,سنگ های ساختمانی نما

فروش سنگ آنتیک 09120680485

فروش سنگ آنتیک مستقیم از درب کارخانه

فروش انواع سنگ تایل ، سنگ دکوراتیو ،سنگ آنتیک و طرح سنگ و اسلب و CNC

سنگ آنتیک آریا ، تولید کننده سنگ آنتیک ،قیچی ، پازل و سنگ تزئینی ساختمانی،مورد کاربرد در دکوراسیون داخلی و نمای ساختمان

مدیریت فروش کارخانه :

09120680485

دفتر فروش کارخانه :

08644244130

عرفانی

  • ۰
  • ۰

معدن تراورتن سفید آتشکوه محلات    

محلات

معرفی و موقعیت معدن :

بهره برداری از این معدن از سال 1374 توسط شرکت صنایع معدنی شهاب سنگ آغاز گردیده است.بی شک یکی از  با کیفیت ترین سنگ های تراورتن حال حاضر کشور در این معدن قرار گرفته است. این معدن در شهرستان نیمور در 100 کیلومتری شهرستان اراک در فاصله 3 کیلومتری شرق نیمور و 15 کیلومتری شرق محلات واقع که طی چندین سال فعالیت به یکی از بهترین معادن منطقه و حتی کشور مبدل شده است.وجود معادن و ذخایر بزرگی از انواع تراورتن در این منطقه، این شهرستان را به یکی از قطبهای تولید سنگ تراورتن بدل کرده است.  
معادن سنگ تراورتن فعال در این شهرستان آتشکو، تخت مهدی، عباس آباد، حاجی آباد، دره بخاری، علی آباد، آبگرم می باشد که در این بین به جرات می توان گفت که معدن باغ ملک (آتشکوه) از لحاظ کیفیت ذخیره یکی از بهترین این معادن است. 

 

مشخصات معدن و محصول تولیدی :

محصول تولیدی کوپ سنگ تراورتن سفید و کرم در ابعاد درجات کیفی مختلف (درجات 1 تا 4  ) تولید میگردد. ظرفیت استخراج سالیانه این معدن 50000 تن سالیانه انواع درجات تراورتن می باشد و  روش استخراج در  این معدن به روش سیم برش می باشد. 

 

زمین شناسی و نحوه تشکیل معدن :

تراورتن در منطقه محلات حاصل فعالیت چشمه های آبگرم بوده است. نحوه تشکیل ذخایر تراورتن در این منطقه بیشتر تحت تاثیر پدیده های فیزیکی،شیمیایی و یا تبخیر بوده است . گردش آب باعث می شود دی اکسید کربن با آبهای جوی از درون شکستگیها و درزه ها به سطح زیرین زمین راه یابد و سنگهای مسیر خود را حل و بصورت چشمه های آهک ساز در سطح بیرونی زمین رسوب دهد. کانی اصلی تراورتن کلسیت می باشد ترکیب شیمایی آن Ca Co3 است.

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">